Din miracolul sacroterapiei şi al sacralizării



Introducere: Relaţia profanului cu Timpul
Axiomă: Omul a fost creat după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu!
Deducţie: Deci Timpul a fost pus la dispoziţia Omului şi nu invers.

Sugestie: Fă-ţi din Timp, un Aliat!

Exemplificare
       Ai trăit vreodată ruşinea ca să-ţi intre în casă un oaspete de vază, iar la tine în casă să persiste un miros neplăcut de toaletă nedezinfectată?



1.  Din miracolul sacroterapiei şi al sacralizării

Dacă Dumnezeu a făcut pe om, după chipul şi asemănarea Sa, dacă Dumnezeu a dat viaţă omului, ce templu mai potrivit pentru a-l slăvi, ce încăperi ar fi mai demne de a găzdui Sfântul Spirit, decât această minunată formă de viaţă, care este Omul?
Omul, în corpul căruia se găsesc toate virtuţile şi toate calităţile, Omul în care coexistă toate posibilităţile, Omul care are acces direct atât la cele lumeşti cât şi la Sacru!
Avem noi în aceste condiţii datorii faţă de acest vehicul complex şi minunat, care este corpul omenesc?
L-am primit spre folosinţă şi de noi depinde corecta funcţionare. De modul cum ştim sa-l întreţinem, să-i menţinem funcţionalitatea printr-o îngrijire permanentă, atentă, plină de iubire, prin curăţenie trupească şi sufletească, printr-o atitudine subordonată unei morale desăvârşite, cu dublu rol, în combustie şi purificare.
Când am pierdut această sacralitate, suntem nevoiţi să apelăm la mijloace exterioare, să căutăm refugiu, sprijin şi călăuzire în lăcaşe de cult unde cei dedicaţi exclusiv slujirii Lui, ne îngăduie şi pe cei mai puţin merituoşi ori cu mai puţină virtute, să ne împărtăşim din roadele trudei dânşilor.


Motto: Cine a spus că este uşor să fii în Lume?


A scăpat cineva de lecţia umilinţei?
Poate că da. Dar cel care a trăit şi a experimentat falsa umilinţă, ştie că în adâncul ei, se află cel mai mare pericol al înstrăinării de Dumnezeu, tentaţia trufiei. Da, cei mai mulţi dintre noi găsim prilej de trufie interioară pentru fiecare dintre realizările noastre, pentru fiecare pas pe care-l facem, pentru fiecare respiraţie a noastră, fără a ţine cont că prin fiecare dintre noi se manifestă Voinţa Divină, cea care animă chiar şi imateria. Căci, ce este trufia, decât măsura subiectivă a puterilor noastre? Care comparate cu posibilităţile şi forţa Creatorului, ne întoarce în umilinţă, umilinţa individualităţii, umilinţa evadării de la sânul mamei, umilinţa izgonirii şi îndepărtării de sursă, umilinţa micimii picăturii în faţa imensităţii oceanului. Ori aceasta nu este decât întoarcerea la trufie.
Pentru că umilinţa este iubire de Dumnezeu, până la contopire, prin pierderea individualităţii!

CristiC